HV
Finance.ee
Avaleht | Kontakt | Küsitlus | Foorum
 
Autor Sõnum
tarkvara ja klienditugi - 15.05.2001 10:59 <HTML>Tarkvara pakettide osas on viimaste aastate jooksul toimunud kiire areng ning Eesti turule on sisenenud uued lahenduste pakkujad.

Plaan on hakata tarkvara välja vahetama, kuna vana ei rahulda juba pikemat aega ettevõtte vajadusi.

Tundub et nn. Hansa tooteseeriasse kuuluvat paketti tootmisega tegelevale ettevõttele ei ole mõtet soetada, kuna eesmärk on saada korralik tootmisejuhtimist ja aruandlust võimaldav lahendus. Scalast ei tea suurt midagi, aga tundub, et hakkab ajale jalgu jääma.

Kas kellegil on kogemust näiteks Concordiga, Axaptaga, jt-ga. Mõne sõna võiks ka klienditoe kohta mainida.</HTML>
RE: tarkvara ja klienditugi - 15.05.2001 11:52 <HTML>Kas sa tootmismahtu ja toodangu sortimendi hulka ei taha avalikustada ehk millist infot on vaja programmi abil käsitleda? Kas tegemist on masstoodangu või üksiktellimustega?</HTML>
RE: tarkvara ja klienditugi - 15.05.2001 12:02 <HTML>Tegemist on masstoodanguga ja sortiment jääb ca. 10 toote piirimaile. Müük on aastas ca 100 miljonit eeku. põhiline, et laoarvestus, toote omahinna arvestus, kõikvõimalike raportite ja põhivara arvestus oleksid tasemel. Eesmärk on firmast kaotada excel kui majandustarkvara ning kirjeldada kõik raportid tarkvaras endas.</HTML>
RE: tarkvara ja klienditugi - 15.05.2001 13:19 <HTML>Soovitaksin tutvuda ka Eeva programmiga. See on raamatupidamise koha pealt väga täiuslik ja Eesti seadustele vastav. Kuna minul ei ole tootmisega pistmist olnud, ei oska ütelda, kas programm ka Teie ootustele vastaks. Demos on seal küll toote omahinna kalkulatsioone jms. ning põhivara on ka põhjalik. Teeb ära inventuuriaktid, võimaldab siseliikumisi jms. Omasin enne HansaClassikut, mis ei jõua kaugeltki Eeva lähedale. Klienditugi ja programmi tutvustus on ka Eeva pakkujate poolt tasemel.
Koduleheks oleks http://www.eetasoft.ee</HTML>
RE: tarkvara ja klienditugi - 15.05.2001 13:43 <HTML>Olen käinud paljudes ettevõtetes aga Eevaga ei ole yhtegi tõsisemat kokkupuudet olnud. Tean et Eeva põhivara moodul yhindub kuidagi Solomon-iga aga see on ka kõik.

Omaltpoolt võin öelda, et kasutatakse veel selliseid tarkvaralahendusi nagu IKS (peaks olema eesti toode), Oscar (päritoli tundmatu), Rool (samuti eesti toode, kontor asub väidetavalt Tartus).

Lisaks on paljudes firmades isehakanud meistrimehed kes on programmijuppe kokku kirjutanud. Siin aga peab olema eriti ettevaatlik, sest reeglina ei oma need proged dokumentatsiooni ja kui IT mees otsustab ühel kenal päeval Ameerikasse tõotatud maale minna siis on ka kogu selle programmiga peetav arvestuslõik reegilna maas ning taastamine väga kulukas.

Tarkvara soovitan valida perspektiiviga tuleviku suhtes mitte hinda vaadates.</HTML>
RE: tarkvara ja klienditugi - 15.05.2001 14:09 <HTML>Eeva programm iseeneset on hea aga klienditugi jätab soovida, nii ülbeid ja ebaviisakaid mehi kui on eetasoftis annab otsida.
Töötan ise Eeva ja Hansaga mõlemad on head aga klienditugi on Hansal ikka tasemel. Ma ei taha midagi eelistada aga Hansal tuli paar kuud tagasi uued täiendused ja tasuks küsida, võib olla sobib ka teile midagi.</HTML>
RE: tarkvara ja klienditugi - 15.05.2001 18:52 <HTML>Kui ikka tõsisem tootmine on, tasub Concordi e nüüdse Axapta peale mõelda (muidugi on ka teisi, kuid nende vastu it mees huvi ei tundnud).
Kõigi programmide juures mängib olulist rolli juurutamine ja kliendi teadmine, mida ta täpselt vajab.
Klienditugi on nagu ta on - arvutimees ei saa kunagi normaalseks klienditeenindajaks ja tibid, kes viisakalt suhtlevad ja iga asja peale pead noogutavad ei tea arvutist ega tootmisest midagi. Minu soovitus on otsida korralik arendaja väljastpoolt IT firmat, mõnikord on sobilik rakendada võimekat tootmisjuhti. Kuna tegu on multidistsiplinaarse ülesandega on vaja leida laia silmaringiga tootmisala inimest , keda panna tiimijuhiks (iga noor tootmisala inimene jagab arvuteid ja saab aru, et raamatupidamine on üks suur andmebaas). Sel juhul suudab ta it mehele selgeks teha, mida vaja ja hinnata saadud tulemust.
Kui ülesanne anda kas raamatupidajale/finantsistile või puhtale it mehele ei tule asjast midagi välja.

Hansa ja Eeva on sobilikud ainult väikeettevõttesse, kus loevad ilusad väljatrükid. Juba paarisajamegaste andmebaaside puhul viskavad nad vedru välja.

PS. Axapta juurutamisel ära usu konsultantide juttu nende imevahendist (Diamond või midagi sellist oli nimi), mille järgi nad juurutama hakkavad. Tegelikult tuleb sulle külla üks nolk või tibi, kes laiutab käsi, kui vähegi konkreetsemaks lähed. Teiseks ära lase oma programmi liigselt disainida, proovi jääda standardlahenduste juurde. Rätsepatöö puhul kipub nii olema, et lõpuks ei jaga enam keegi, mis tegelikult toimub kuna arvutimehed ei viitsi midagi dokumenteerida.</HTML>
RE: tarkvara ja klienditugi - 16.05.2001 17:02 <HTML>Klienditoega on nukker jah..., mütsi pani pähe kõigele see, kui kahte nn. programmitoetajat ise välja õpetasime. Kokkuvõtvalt - oli probleem, ise püstitasime ülesande ja lõpuks lahendasime ära ka. Ja meil oli veel programmihooldusleping!!!!
Üldiselt on ikka nii, et kui vähegi programmi tundma õppida, saab palju ise ära teha, s.t. maksimaalselt programmi rakendada. Aga sageli ei ole ju aega...
Programmidest olen töötanud OSCARi, Hansa ja SAFiga, kui neid ise togida, saab tulemusi ka.</HTML>
RE: tarkvara ja klienditugi - 24.05.2001 11:11 <HTML>VASTUS IT MEHELE

Kui Teil on tootmisettevõte, mille käive juba praegu 100 mln., peate mõtlema tõsiselt tarkvara peale, mis põhiarhitektuurilt fokuseeritud tootmisprobleemide ( materjalide hange, tootmise planeerimine, omahinnad, müük-kliendihaldus, finantsarvestus ja planeerimine jne. ) lahendamisele.
Olukord eesti tarkvaraturul pole sugugi nii nutune, kui eelmiste vastuste põhjal võiks arvata.
Loomulikult pole mõtet Teil aega, raha ja närve raisata nn. SOHO toodetega a´la eevadtaavidhansad vms., vaid keskenduda tegelikult töötavatele valmisproduktidele, millel peale voolava müügijutuga poiste-tibide oleks tagatud ka edaspidine tootearendus + support (internat.+local). Pakutud parameetrite järgi valik ei sobi näiteks ConcordeAxapta puhul, kus tootjafirma konkurendi poolt turult kõrvaldamise eesmärgiga ülesse osteti ning Navisioni enda tooteid Axapticutel müüa isegi ei lubata. Üsna nutused(tootjapoolselt) on lood ka Scala ning Solomoniga.

Järsku pöörate oma pilgu hoopis korrus kõrgemale s.o. ERP toodete poole, kes viimasel ajal on oma nn. Ida-Euroopa pricelisti tublisti korrigeerinud eelnevalt mainitud MRP toodete hindade suunas. Samuti on tänaseks Eestisse jõudnud kolm suuremat/paremat just tootmisettevõtetele loodud ERP toodet.

Kui tekkis reaalne huvi, siis ole hea ja ilmuta oma @@@ aadress ja kindlasti edastame sulle konkreetsemat infot oma kogemuste põhjal!</HTML>
RE: tarkvara ja klienditugi - 29.05.2001 15:26 <HTML>to: finantsjuht

Mida kujutavad endast ERP tooted ja millised nendest on tootmise jaoks?</HTML>
RE: tarkvara ja klienditugi - 11.06.2001 12:20 <HTML>ERP - Enterprise Resource Planning s.o. ingliskeelne tähendus, kuid asja paremaks mõistmiseks tuleb eesti keelde tõlkida nii:
ETTEVÕTLUSE JA ÄRIKESKKONNA VAHENDITE JUHTIMINE NING PLANEERIMINE. Kasulik on ERP-d mitte segamini ajada MRP II (Axapta; Scala; Solomon jne.) toodetega, mida tihti eksitavalt nn. müügijutu eesmärgil tehakse.
Ãœlevaate saamiseks lisan allpool oleva aadressi!

http://www.evalu8it.com/rankings/erp_large.html

Lugupidamisega,

Rait Persidski
CEO
AS Korel SYS</HTML>

Postita uus teema: "Finantsarvestuse üldfoorum"
nimi:
pealkiri:
boardcode:
 Värv:  Suurus: Sulge kõik tagid
Sõnum:

emotikonid:
B) ;) :) :laugh:
:ohmy: :x :mad: :blink:
:P :( :unsure: :rolleyes:
:y32b4: :lol: :dry: :huh:


emotikonid on lubatud
HTML ei ole lubatud
Sisesta kontrollkood  
* - sinu e-maili lehekljele ei kuvata

Külastajad
Lehel on 1031 külalist